Excelenta in Management Recenzie [PDF]

• 0 0 0

Universitatea din Bucuresti Facultatea Litere

EXCELENŢA ÎN MANAGEMENT -recenzie-

Specializarea: AMS Anul III Student: Gheorghe Paula Nicoleta

Cartea „ Excelenţa în management” este o capodoperă a autoarei Linda A. Hill în colaborare cu Kent Lineback apărută in 2011 şi tradusă de editura Litera în septembrie 2015 într-un număr total de 336 de pagini, structurată pe 12 capitole care se bucură de un succes însemnat pe piaţă, fiind o lucrare frumoasă şi apreciată de tot mai multe persoane promiţând o lectură interesantă şi captivantă. Linda A. Hill este profesor în administrarea afacerilor la Universitatea Business Harvard. Este preşedinte al facultăţii în cadrul iniţiativei Leadership şi a prezidat numeroase programe educaţionale executive ale CGBC printre care şi seminarul preşedinţilor organizaţiilor tineretului şi programul de Leadership de înaltă potenţialitate. Cel de-al doilea autor al cărţii de faţă, Kent Lineback, pe parcursul a celor aproximativ 30 de ani de cariera a fost şef în diverse medii şi organizaţii, lucrând la toate nivelurile, de la managementul de proiect şi până la managementul executiv de vârf. A administrat proiecte pentru o firma de consultanţă, a condus departamentul de afaceri al unei reţele naţionale de televiziune non-profit, a urmat apoi o perioada în care a condus departamentul de marketing al unei edituri cu numar restrâns de acţionari, iar mai apoi a pus bazele unei afaceri interne de succes care vindea produse pentru calculatoare de birou, după care a devenit manager general cu împuternicirea de a revigora întreaga companie. Linda A. Hill ne mărturiseşte cum Kent Lineback a abordat-o cu propunerea de a scrie o carte despre calităţile esenţiale unui rol de conducere în organizaţiile din prezent, dorind astfel sa ofere un model amplu, dar totodata concis şi fezabil de management, unul care să ofere îndrumare în privinţa felului în care ar trebui să ne concentrăm atenţia şi energia în timp ce ne îndeplinim responsabilităţile. Lucrarea „Excelenţa în management” reprezintă un program de pregătire pentru managerii în formare. Drumul spre dobândirea poziţiei de manager eficient este unul obositor şi dificil confruntându-ne cu aşteptări contradictorii din partea subordonaţilor, a superiorilor, a colegilor cu acelaşi statut şi a clienţilor. Această carte ne învaţă cum am putea stăpâni arta de a conduce şi cum să facem faţă dificultăţilor zilnice din activitatea de management. De asemenea pe lângă

recunoașterea provocărilor cu care se confruntă managerii, Hill și Lineback oferă instrumente utile de autoevaluare în întreaga carte. „Excelenţa în management” este un ghid indispensabil pentru autoevaluarea celor care ocupă poziţii de conducere şi pentru înţelegerea lucrurilor pe care le pot face pentru a-şi îmbunătăţi performanţele. Încă din primul capitol ne dăm seama că aceasta nu e doar o carte despre un management bun, ci e o carte despre noi, despre modul în care ne putem evalua abilităţile curente de manageri şi despre cum putem deveni un şef extraordinar, aşa cum avem nevoie şi trebuie să fim. Îmbunătățirea managementului sau asumarea unei responsabilități mai mari de conducere este un eveniment de schimbare a vieții care este la fel de important ca și a deveni părinte. A deveni un bun manager te obligă să te confrunți cu convingerile tale despre munca ta; interacțiunile cu oamenii; și loialitatea pe care o ai față de subordonații, superiorii și companie. Misiunea managerilor este de a găsi echilibrul corect între punctele de vedere conflictuale. Autorii afirmă că managementul poate fi cel mai bine gândit ca un proces, mai degrabă decât ca o postură. Fiecare individ trebuie să lucreze continuu asupra lui pentru a face progrese. Procesul are o anumită calitate a „chiuvetei” sau a „înotului”, ceea ce înseamnă că un manager de succes trebuie să decidă de fiecare dată când, de unde, de ce și cum „să sară în piscină”. Experiența pe care o aduce la salt, combinată cu un cadru clar gândit în această carte, face posibil ca el să întâlnească progresiv provocările călătoriei sale unice prin dezvoltare. Cadrul recunoaște că această călătorie ar trebui să fie ghidat de trei imperative, adică constructiv: să vă gestionați, să vă gestionați rețeaua și să vă gestionați echipa. Consider că această abordare este încurajatoare și realistă. Recunoaște că luarea de măsuri nu este doar simplistă, ci plină de paradoxuri care trebuie rezolvate.

De exemplu, nevoia de a dezvolta indivizii într-o echipă coerentă, evaluând simultan performanțele acestora sau, nu numai că se execută astăzi pentru prezent, ci gestionează un context organizațional mai larg și inovează pentru viitor. Unele dintre paradoxurile explicate în carte sunt: I. Manageri sunt responsabili pentru munca altora. Succesul depinde de cât de eficient își fac treaba. Doar ca fiind o directivă, managerii nu pot duce până la capăt munca fără echipă. II. Managerii nu gestionează munca, dar fac munca prin influențarea celor care muncesc. III. Dezvoltarea și evaluarea sunt responsabilități conflictuale. Managerii sunt responsabili să le facă pe amândouă. IV. Dezvoltați o echipă într-o unitate coezivă și dezvoltați, în același timp, persoanele din echipă. V. Managerii sunt așteptați să administreze grupul și, în același timp, să influențeze o organizație mai mare pentru a crea condițiile necesare pentru succesul grupului. VI. Concentrați-vă pe ziua de azi și pe mâine - aceasta include compromisuri din cauza deficitului de resurse. VII. Executați și inovați - Manageri de astăzi sunt responsabili nu doar pentru executarea constantă, dar și pentru schimbarea și inovare. VIII. Managerii trebuie să facă uneori rău pentru a face un” bun mai bun” - Aceste decizii vin cu dileme etice care pot crea un conflict interior. Paradoxurile de mai sus definesc natura complexă a managementului. Toți managerii trebuie să-și dea seama că nu există lucruri corecte sau greșite în ceea ce fac. Ceea ce-mi place la această lucrare este faptul că ne este prezentat şi modul în care să interacţionăm cu oamenii din jurul nostru, începând de la şefi şi până la subordonaţi, oameni cu acelaşi statut ca şi al nostru şi ne este arătat cum să

gestionăm grupul cu care lucrăm îndeosebi să facem din acesta o echipă sudată fară să pierdem din vedere indivizii care o alcătuiesc. Cartea nu este destinată doar unui novice ci şi managerului cu mai multă experinţă, lămurind paşii care trebuie urmaţi pentru ca managerii aflaţi în funcţie de ceva vreme să afle dacă sunt destul de buni în ceea ce fac. Ce mi s-a părut interesant la lucrarea de faţă este faptul că este bine structurată, punând accent pe ceea ce ne interesează ca manageri aflaţi la început de drum şi anume: administrarea în ceea ce ne priveşte pe noi înşine, administrarea reţelei cât şi a echipei noastre. În concluzie, sfaturile inteligente şi practice, conceptele esenţiale şi exemplele pe care le conţine această lucrare le vor permite atât şefilor aflaţi la început de carieră cât şi celor cu experienţă să-şi atingă potenţialul maxim de lider.Aşadar, cartea de faţă se adresează managerilor care doresc să aducă o schimbare, celor care vor să se descurce cât mai bine în munca cu alţi oameni şi în conducerea acestora.