Taxe PFA - Plateste Mai Putine Taxe! - Ghid PFA [PDF]

  • 0 0 0
  • Gefällt Ihnen dieses papier und der download? Sie können Ihre eigene PDF-Datei in wenigen Minuten kostenlos online veröffentlichen! Anmelden
Datei wird geladen, bitte warten...
Zitiervorschau

19.01.2015



Taxe PFA ­ plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

Navigation

Taxe PFA – plateste mai putine taxe! scris de Constantin în 30/04/2014

Toata lumea e interesata de nivelul taxelor si impozitelor la o PFA sau Search...  intreprindere individuala, si ce diferente sunt fata de salariati. Este unul din cele mai citit posturi de pe site. Tabelul de  mai jos  te  ajuta sa­ti clarifici situatia taxelor pentru o PFA sau pentru Intreprinderea Individuala si cum sa faci ca sa platesti mai putin taxe.  Datele sunt actualizate la zi si sunt valabile pentru tot anul 2014. Poti descarca gratuit raportul complet, dupa ce te inregistrezi pe site. Apasa aici.

http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­mai­putine­taxe/

1/29

19.01.2015

Taxe PFA ­ plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

a. Exemplu de calcul taxe la normă de venit Cod CAEN – 4532: Comerţ cu amănuntul de piese şi accesorii pentru autovehicule Localitate – Bucuresti, sector 1 Norma de venit 27.500 lei

http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­mai­putine­taxe/

2/29

19.01.2015

Taxe PFA ­ plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

Neplatitor TVA Contributia la pensie = 252 * 12 = 3.024 lei Contributia la CASS = 27.500 * 5,5% = 1.512 lei Impozit pe venit = 27.500 * 16% = 4.400 lei Rezultat net teoretic = 27.500 – 3.024 – 1.512 – 4.400 = 15.564 lei Daca titularul PFA este angajat sau pensionar nu se mai plătește contributia la pensie. Rezultatul real poate fi oricare, chiar si pierdere. Daca titularul se angajeaza cu 2 ore cu scopul de a plati CAS mai putin atunci economiseste 151*12= 1.812 lei pe an.   b. Exemplu de calcul taxe in sistem real Cod CAEN – 4532: Comerţ cu amănuntul de piese şi accesorii pentru autovehicule Localitate – Bucuresti, sector 1 Neplatitor de TVA Venituri realizate = 182.000 lei Cheltuieli deductibile realizate = 170.000 lei Contributia la pensie = 252 * 12 = 3.024 lei Contributia la CASS = 12.000 * 5,5% = 550 lei Impozit pe venit = (12.000­3.024­660) * 16% = 1.330 lei Rezultat net = 12.000 – 3.024 – 660 – 1.330 = 7.986 lei Daca titularul se angajeaza cu 2 ore, cu scopul de a plati CAS mai putin atunci economiseste 151*12= 1.812 lei pe an. PFA­ul va continua sa plateasca CAS si in anul urmator deoarece venitul obtinut (12.000/12 = 1000 lei) este mai mare decat minimul prevazut de 804 lei. Art. 296/22. – (1) Baza lunară de calcul al contribuţiei de asigurări sociale pentru persoanele prevăzute la art. 29621 alin. (1) lit. a)­e) este venitul declarat, care nu poate fi mai mic de 35% din câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat şi nici mai mare decât echivalentul a de 5 http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­mai­putine­taxe/

3/29

19.01.2015

Taxe PFA ­ plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

ori acest câştig; contribuabilii al căror venit rămas după deducerea din venitul total realizat a cheltuielilor efectuate în scopul realizării acestui venit, respectiv valoarea anuală a normei de venit, după caz, raportat la cele 12 luni ale anului, este sub nivelul minim menţionat, nu datorează contribuţie de asigurări sociale. c. Exemplu de calcul taxe la un salariu brut de 1000 de lei

  Dacă sunt neclarități te rog scrie la comentarii intrebarea ta. Distribuie: Îmi place

12

Tweet

0

Distribuie

0

Share

 Mai mult

Like this:

 Like One blogger likes this.

About Constantin Sunt economist, pasionat de internet, partener intr­un grup de firme care au ca obiect de activitate consultanta de afaceri si financiar­contabila; sunt la randul meu titular de intreprindere individuala. View all posts by Constantin → http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­mai­putine­taxe/

4/29

19.01.2015

Taxe PFA ­ plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

 Pragul de rentabilitate – cel mai important indicator financiar pentru un startup

Termen limita – declaratia 200 

100 Responses to Taxe PFA – plateste mai putine taxe! simion doina 27/03/2014 at 10:16 # 

RĂSPUNDE 

AS DORI UN EXEMPLU SI PENTRU CALCUL TAXE PENTRU O LUNA

constantin 31/03/2014 at 14:14 # 

RĂSPUNDE 

O sa reactualizez articolul si sa o fac si o comparatie de taxe intre acelasi venit ca salariu si ca PFA. Multumesc.

Toniuc 13/04/2014 at 09:36 # 

RĂSPUNDE 

„Daca titularul se angajeaza cu 2 ore, cu scopul de a plati CAS mai putin, atunci economiseste 160*12= 1.920 lei pe an.” – Unde se poate angaja? Poate fi angajatul propriului PFA?

constantin 14/04/2014 at 18:26 # 

RĂSPUNDE 

Se poate angaja la o societate comerciala sau alt pfa care nu are acelasi obiect de activitate cu pfa­ul dvs. Daca angajatorul este si clientul dvs acesta nu trebuie sa fie unicul client, pentru a se evita problema activitatii dependente, vedeti aici mai mult despre dependenta http://gestiunepfa.ro/activitate­independenta­vs­activitate­dependenta/.

Tinel 07/05/2014 at 23:05 # 

RĂSPUNDE 

In cazul unei pfa avand cod caen 6622 platesc taxe lunare?

http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­mai­putine­taxe/

5/29

19.01.2015

Taxe PFA ­ plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

Constantin 10/05/2014 at 19:31 # 

RĂSPUNDE 

Indiferent de codul CAEN persoanele fizice autorizate (PFA/II/IF) platesc taxele trimestrial pana la data de 25 a ultimei luni din trimestru, adica martie, iunie, septembrie si decembrie.

Man 11/05/2014 at 21:24 # 

RĂSPUNDE 

Asadar, chiar si pentru cei la norma, se scad contributiile din cifra normei pentru a se calcula impozitul ?

Constantin 13/05/2014 at 15:22 # 

RĂSPUNDE 

Impozitul de 16% se aplica la norma de venit, fara a se scadea valoarea contributiilor.

bogdan mariana 16/05/2014 at 16:20 # 

RĂSPUNDE 

In cazul PFA in sistem real, impozitul pe venit, platit in anul trecut pentru anul anterior, intra in categoria cheltuielior deductibile ale anului trecut? De exemplu, impozitul platit in anul 2013, pentru anul 2012, se poate deduce din venitul anului 2013? Multumesc.

Constantin 19/05/2014 at 17:33 # 

RĂSPUNDE 

Impozitul pe venit nu intra in categoria cheltuielilor deductibile, indiferent de an. Il inregistrati doar in Registrul de incasari si plati, la data la care s­a facut plata.

Man 17/05/2014 at 23:14 # 

RĂSPUNDE 

Da, cer scuze ca am inteles gresit. Nu ma pricep la chestiile astea (is mai de la talpa tarii) si am fost indus in eroare de linia cu „Rezultat net teoretic”. O alta intrebare, deci daca suntem angajati cu 2 ore, firma plateste taxe pentru alea 2 ore(total 101lei/luna?) si noi nu mai avem absolut nici o treaba cu CAS (253lei/luna) ? (e si vreun dezavantaj la chestia asta?, statul nu s­a prins de „scaparea” asta in avantajul slavilor? ). Numai bine. http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­mai­putine­taxe/

6/29

19.01.2015

Taxe PFA ­ plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

Constantin 19/05/2014 at 18:14 # 

RĂSPUNDE 

Legea spune ca daca sunteti asigurat in sistemul public de pensii nu platiti CAS. Nu am intalnit pana acum cazul in care angajarea cu 2 ore sa nu fie luata in considerare. In schimb, guvernul actual, pregateste chiar in acest moment, o ordonanta prin care sa taxeze pe toata lumea la pensii si sanatate.

Mihail Dragotoiu 21/05/2014 at 14:11 # 

RĂSPUNDE 

Stiti cumva care este nivelul taxarii? Am auzit ca pentru PFA acest nivel este de 10.5 % la pensii si se aplica la venitul realizat.

Constantin 21/05/2014 at 18:29 # 

RĂSPUNDE 

Descarcati va rog materialul gratuit si veti afla tot ce trebuie sa stiti despre nivelul taxarii. Multumesc.

bogdan bugean 21/05/2014 at 18:25 # 

RĂSPUNDE 

Ca sa fiu sigur ca am inteles : indiferent cat de mare e venitul ­de exemplu taxare in sistem real , 60000 venit , 10000 cheltuieli – pot alege sa platesc CAS – Contributia la pensie = 252 * 12 = 3.024 lei?

Constantin 21/05/2014 at 18:42 # 

RĂSPUNDE 

Da, asa spune codul fiscal. Verificati si dvs mai jos. Art. 296/22. – (1) Baza lunară de calcul al contribuţiei de asigurări sociale pentru persoanele prevăzute la art. 296/21 alin. (1) lit. a) ­e) este venitul declarat, care nu poate fi mai mic de 35% din câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat şi nici mai mare decât echivalentul a de 5 ori acest câştig; contribuabilii al căror venit rămas după deducerea din venitul total realizat a cheltuielilor efectuate în scopul realizării acestui venit, respectiv valoarea anuală a normei de venit, după caz, raportat la cele 12 luni ale anului, este sub nivelul minim menţionat, nu datorează contribuţie de asigurări sociale. Punere în aplicare prin Normă metodologică Norma metodologică de aplicare a Legii nr. http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­mai­putine­taxe/

7/29

19.01.2015

Taxe PFA ­ plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

571/2003 privind Codu… din 22/01/2004 : 32. Venitul declarat de contribuabilii prevăzuţi la art. 296/21 alin. (1) lit. a) ­e) din Codul fiscal reprezintă un venit ales de către aceştia, cuprins între 35% din câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat şi echivalentul a de 5 ori acest câştig.

Man 25/05/2014 at 21:30 # 

RĂSPUNDE 

Am citit ca exista o perioada de 2 ani in care un pfa e obligat sa nu schimbe regimul. E posibila oare desfiintarea si apoi reinfiintarea (poate in alt judet) pentru a nu sta 2 ani cu acelasi regim?

Constantin 26/05/2014 at 18:45 # 

RĂSPUNDE 

Regimul fiscal se mentine cel putin 2 ani de zile. Nu va pot raspunde la intrebarea dvs pentru ca nu am intalnit acest caz. Intrebati va rog la Registrul Comertului.

Man 26/05/2014 at 18:47  # 

RĂSPUNDE 

multumesc!

m 08/06/2014 at 13:05 # 

RĂSPUNDE 

am si eu o nedumerire, daca sediul profesional al pfa­ului e in alt judet decat cel din buletin, care norma de venit ar fi luata in considerare de anaf ? (daca stie cineva).

Constantin 11/06/2014 at 17:57  # 

RĂSPUNDE 

Se va folosi norma de venit de la sediul profesional al PFA­ului. Daca PFA­ul inregistreaza puncte de lucru la domiciliul titularului sau in orice alta locatie decat cea de la sediul profesional se va folosi norma de venit din raza in care si­a declarat adresa punctului de lucru. Locul de desfasurare a activitatii este locul unde se declara sediul profesional sau punctul de lucru.

http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­mai­putine­taxe/

8/29

19.01.2015

Taxe PFA ­ plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

madalin vdc 25/06/2014 at 10:50 # 

RĂSPUNDE 

imi puteti spune, va rog, unde se poate plati impozitul pentru PFA?

Constantin 27/06/2014 at 15:22 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua. Platiti la caseria administratiei financiare de care apartineti sau prin banca in contul deschis la trezorerie.

letitia 29/08/2014 at 14:13 # 

RĂSPUNDE 

Bună ziua. Dacă persoana care a înființat PFA este cetățean român cu domiciliul în altă ţară UE și salariată acolo mai plătește contribuţiile ?

Constantin 01/09/2014 at 20:51 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua. Da, va plati contributiile integral in Romania. Ca sa nu plateasca contributie la pensie trebuie sa fie asigurat in sistemul public de pensie din Romania.

letitia 01/09/2014 at 23:54 # 

RĂSPUNDE 

multumesc

Drugea Gheorghe 10/09/2014 at 09:18 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua, Am primit de la ANAF in luna august o noua decizie de impunere pe anul 2014 in care s­a luat ca baza de calcul venitul realizat in anul anterior si nu valoarea estimata declarata la inceputul anului. Din intamplare anul anterior a fost unul de exceptie iar sumele incasate depasesc cu mult pe cele incasate anul acesta. Ar rezulta ca pana la finele anului sa platesc un impozit egal cu castigul net pe anul 2014. Cum se poate regla o asfel de situatie ? Va multumesc, George

http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­mai­putine­taxe/

9/29

19.01.2015

Taxe PFA ­ plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

Constantin 10/09/2014 at 15:38 # 

RĂSPUNDE 

Presupun ca nu ati depus declarația 220 privind venitul estimat/norma de venit anual. Contribuabili care, în anul anterior, au realizat pierderi şi cei care, au realizat venituri pe perioade mai mici decât anul fiscal, precum şi cei care, din motive obiective, estimează că vor realiza venituri care diferă cu cel puțin 20% față de anul fiscal anterior. Dacă vă încadrați la pct. b) trebuie sa depuneți declarația 220 odată cu declarația 200. Mergeti la Administratia financiara locala si incercati sa depuneti declaratia 220 (cu amenda 100 lei). Dupa care solicitati recalcularea impozitului. Altfel trebuie sa platiti impozitul calculat in decizia de impunere, acesta fiind un impozit platit in avans pentru anii urmatori.

protraduceri 12/09/2014 at 19:44 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua! Va cer ajutorul pentru a lamuri o problema legata de plata asigurarilor sociale. Am un PFA in sistem real din 2006 si, desi platesc 5% catre CNASS respectiv 35,5% catre Casa de Pensii, am avut surpriza sa merg la cabinetul medical pentru o adeverinta medicala si sa­mi spuna ca nu sunt in baza de date. Am fost la ANAF de unde apartin si mi s­a spus ca in baza lor de date figurez cu CASS platit la zi, doar ca suma nu este suficienta pentru a avea calitatea de ASIGURAT. Mentionez ca venitul anual estimat in ultimii ani a fost de 1000­2000 ron. Va rog sa­mi spuneti cat trebuie sa declar Venitul Anual Estimat respectiv Cheltuieli Deductibile Estimate pentru a plati catre CNAS respectiv Pensii si pentru a fi ASIGURAT. Nu vreau sa ma trezesc peste alti 10 ani ca am platit degeaba si nu sunt asigurata. Va multumesc!

Constantin 15/09/2014 at 16:29 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua. Conform legii trebuie sa platiti lunar cel putin 5,5% din salariul minim brut pe tara. In semstrul 2 din 2014 salariul minim brut pe tara este de 900 lei pe luna, deci contributia minima este de 49 lei/luna. Platiti diferenta pe ultimul an si cereti adeverinta de la ANAF pentru medicul de familie.

Alexandru 24/09/2014 at 14:16 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua. As dori sa stiu daca exista vreun conflict de interese daca eu, PFA cu norma fixa de venit, facturez o firma in care sunt si eu asociat (firma are mai multi asociati). Mentionez ca atat PFA­ http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­mai­putine­taxe/

10/29

19.01.2015

Taxe PFA ­ plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

ul cat si firma au multe contracte (firma nu e unicul client al PFA­ului). Va multumesc.

Constantin 26/09/2014 at 10:05 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua. Din situatia descrisa nu vad niciun conflict. Atat timp cat exista relatii economice normale si nu artificiale nu trebuie sa va faceti griji.

ion 27/09/2014 at 16:04 # 

RĂSPUNDE 

De ce in cazul PFA­ului nesalariat si nepensionat CAS­ul se incaseaza in procent de 31,3% (echivalent cota angajator+cota angajat) iar in ce priveste CASS se incaseaza doar 5,5%? De ce nu se incaseaza CAS la veniturile din dividende? In cazul inchiderii unei societati cand se transfera activele sociatatii catre asociat(nesalariat si nepensionat) acesta datoreaza doar impozit pe venit sau si CASS?

Constantin 29/09/2014 at 17:12 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua. Nu stiu de ce este 31,3%, asa a hotarat legiuitorul (echivalent cota angajator+cota angajat). Cand se lichideaza o societate comerciala datoreaza impozit pe profit si impozit pe dividende, daca exista profit la lichidare.

ion 27/09/2014 at 16:10 # 

RĂSPUNDE 

Din textul de mai jos inteleg ca daca nu realizez un venit de minim 804 lei pe luna nu datorez CAS. Asta inseamna ca nu sunt asigurat in sistemul de pensii? Daca realizez un venit de 805lei pe luna platesc CASS la 805 lei sau la diferenta dintre 805­804?. Salariatii care au contracte mai mici de 8 ore si nu realizeaza minimul pe economie nu sunt asigurati in sistemul CAS? „Exista si cateva categorii de PFA care nu datoreaza contributia la pensii, si anume: Contribuabilii al caror venit net anual, obtinut in anul fiscal precedent, respectiv valoarea anuala a normei de venit, dupa caz, raportat la cele 12 luni ale anului, este sub 35% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat ( 35% x 2298 = 804 lei)” Va multumesc pentru raspunsuri.

Constantin 29/09/2014 at 17:21 #  http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­mai­putine­taxe/

RĂSPUNDE 

11/29

19.01.2015

Taxe PFA ­ plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

Daca venitul net este sub 804 lei pe luna (in 2014) nu sunteti obligat sa platiti CAS si nu sunteti asigurat in sistemul public de pensii. Chiar si asa daca vreti sa va asigurati legea va da voie prin optiunea dvs expresa; ca un ban in plus la buget nu strica. Daca depasiti 804 lei sunteti obligat sa platiti contributie la pensie. Valoare contributiei este o suma pe care o alegeti dvs dar nu mai mica de 252 lei pe luna. Daca aveti un venit net de 100.000 de lei pe luna puteti alege sa platiti doar 252 lei, nu 31,3% din 100.000 lei. Salariatii datoreaza contributie pentru orice venit salarial, calculat si retinut de angajator, nu conteza nr de ore lucrate.

Liliana Momete 28/09/2014 at 09:53 # 

RĂSPUNDE 

PFA sistem real – 2014; va rog sa imi spune­ti daca in cheltuielile deductibile pot sa adaug: – cost benzina (am contract comodat cu proprietarul masinii); masina este doar pentru deplasare nu face parte din domeniul activitatii; exista restrictie la suma deductibila? trebuie sa am alt document in afara bonului fiscal de la benzinarie?; cheltuielile pentru revizie masina? – asigurarea de viata este deductibila? – asigurarea de sanatate este deductibila? Multumesc

Constantin 29/09/2014 at 17:06 # 

RĂSPUNDE 

Cheltuielile cu cobustibilul si reparatiiile auto sunt deductibile in limita a 50% din valoarea lor. Nu trebuie sa aveti niciun alt document. Asigurarea de viata si de sanatate (privata) nu este dedcutibila. Doar contributia la fondul de stat pentru sanatate este deductibila fiscal, 5,5% din venitul net, cel putin 49 lei pe luna.

Doru S 09/10/2014 at 05:21 # 

RĂSPUNDE 

Va salut, Am oportunitatea de a colabora cu o firma din Italia care nu vor sa infiinteze o societate in Romania, deci nu poate angaja si ma gandeam la un PFA al meu, care sa factureze care firma din Italia. Este vreun regim special in acest caz? Platile se fac prin banca in Euro. Pt masina probabil solutia este un leasig operational care include servisul. 1. Restul : combustibil, hotel + mese, papetarie, laptop, etc. merita sa le bag la detuctibile si am inteles ca sunt doar 50%. 2. Tb sa fac Ordine de Delegatie + Foi parcurs ( sau pot folosi doar facturile de hotel + bon combustibil fara sa le atasez la un ordin de delegatie )? http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­mai­putine­taxe/

12/29

19.01.2015

Taxe PFA ­ plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

3. Indiferent de veniturile realizate, pot sa folosesc ca si metoda de calcul b – EXEMPLU DE CALCUL TAXE IN SISTEM REAL? Multumesc.

Constantin 12/10/2014 at 12:06 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua, Daca nu ati stabilit deja codul CAEN, in functie de activitatea si pregatirea dvs fixati codul CAEN. Puteti sa infiintati un PFA/si sa facturati oriunde sunt clientii dvs, in RO sau UE. Inteleg ca vreti sa facturati servicii/marfa in Italia. Daca firma din Italia este platitoare de tva, trebuie sa va inregistrati si dvs. ca platitor de tva si sa va inregistrati in Registrul Operatorilor Intracomunitari (ROI) inainte de inceperea operatiunilor cu Italia. In functie de marimea veniturilor, impozitarea la norma de venit va poate ajuta sa platiti mai putine taxe si sa gestionati mai usor PFA­ul. Dar nu toate activitatile pot fi impozitate la norma de venit. Trebuie sa verificati dupa codul CAEN al dvs aici – http://gestiunepfa.ro/norme­de­venit­ 2014/ – daca va incadrati la tinerea contabilitatii dupa norma de venit sau va incadrati la cea in sistem real. Cheltuielile sunt importante atunci cand sunteti impozitat in sistem real. Pot fi deductibile doar acele cheltuieli care sunt legate de activitati care aduc venituri. Din lista dvs., doar cheltuielile cu combustibilul si piesele auto sunt deductibile 50% restul sunt integral deductibile. Dar pentru justificarea restului de cheltuieli legate de deplasari interne sau externe, va trebuie cum ati mentionat si dvs. ordine de deplasare si foi de parcurs pentru deplasari. Cheltuielile legate de activitatea curenta a firmei sunt deductibile integral. O alta particularitate intervine in momentul achizitiei de mijloace fixe (de ex incadrare laptop la mijloace fixe), vedeti aici: http://gestiunepfa.ro/amortizare­mijloace­fixe­pfa/.

Doru S 13/10/2014 at 10:35 # 

RĂSPUNDE 

Va multumesc pentru raspuns.

costea17k2013 13/10/2014 at 18:04 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua, Am un PFA cu impozitare fixa in domeniul IT. Platesc la PFA trimestrial in jur de 530 de lei (impozit + CASS). In acelasi timp sunt si angajat intr­o companie de IT. Serviciul meu la aceasta companie nu are nicio legatura cu ce fac eu pe PFA. Exista posibilitatea de a beneficia de o deducere a impozitului sau o deducere a CASS­ului pe PFA in http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­mai­putine­taxe/

13/29

19.01.2015

Taxe PFA ­ plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

conditiile in care platesc foarte multi bani din salar. (pe fluturas mi se opresc peste 1000 de ron pe luna pentru contributii)? Multumesc anticipat.

Constantin 15/10/2014 at 12:40 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua, Din pacate nu puteti reduce taxele. Salariul si venitul PFA­ului sunt distincte si cu cat sunt venituri mai mari cu atat cresc si taxele. O varianta este sa inregistrati la PFA cheltuieli dedcutibile mai mari. Cheltuieli legate de PFA, nu oricare. La CASS minimul este de 49 lei pe luna, oricat de multe cheltuieli ati avea.

Iacob Maria 18/10/2014 at 08:29 # 

RĂSPUNDE 

Vreau sa deschid o pensiune agro turistica .se poate c persoana fizica autoruizata?si ce taxe trebuie sa polatesc fiind pensionara?

Constantin 21/10/2014 at 15:08 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua, Puteti sa va organizati ca PFA. Trebuie sa aveti o certificare in acest domeniu de activitate. Stabiliti codul CAEN si verificati daca e pe lista de activitati taxate la norma de venit. Ca pensionar nu platiti contributie la pensie. Taxele pe care trebuie sa la platit le­am descris aici http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­mai­ putine­taxe/.

Theodora 22/10/2014 at 14:00 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua, Am PFA­ul cu norma de venit cu sediul in Bacau, iar domiciliul meu este in Bucuresti. Am depus declaratiile de venit la ANAF Bucuresti, iar decizia de impunere a fost calculata in functie de norma de venit pe Bucuresti. Din ce vad mai sus, norma se calculeaza conform cu sediul PFA­ului. Ce pot face in aceasta situatie, pentru a mi se recalcula decizia de impunere? Va multumesc! http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­mai­putine­taxe/

14/29

19.01.2015

Taxe PFA ­ plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

Constantin 27/10/2014 at 17:32 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua. Unde va desfasurati activitatea? Conform Cod fiscal ”ART. 49 Stabilirea venitului net anual pe baza normelor de venit. (1) În cazul contribuabililor care realizează venituri comerciale venitul net anual se determină pe baza normelor de venit de la locul desfăşurării activităţii.”

Scoala Nana 23/10/2014 at 17:58 # 

RĂSPUNDE 

Mi­am infiintat un PFA cu profilul traduceri care va incepe sa functioneze din 1 noiembrie 2014 , nu sunt nici salariat nici pensionar , nici nu iau somaj… cum se procedeaza cu contributia la pensii (cea de minim 250 ron / luna ) ? Daca de exemplu nu voi realiza nici un venit net sau sa zicem, realizez un venit modic (de ex 100ron / luna) in aceste 2 luni care au mai ramas din an , voi fi obligat totusi sa platesc CAS pe aceste 2 luni ? Dar anul viitor ? Sunt suficiente cele 2 luni care au mai ramas din 2014 pentru ca anul viitor sa intru la neplatitori de CAS sau trebuie sa treaca inca un an (2015) in care voi plati obligatoriu 250ron X 12 luni , ca abia apoi sa intru la neplatitori abia din 2016 ?

Constantin 27/10/2014 at 18:14 # 

RĂSPUNDE 

Conform normelor metodologice la articolul 296/22 daca estimati un venit lunar mai mic decat 35% din venitul mediu brut pe tara (2298 lei in 2014), nu sunteti obligata sa va asigurati in sistemul public de pensii. ART. 296^22 32. Venitul declarat de contribuabilii prevăzuţi la art. 296^21 alin. (1) lit. a) – e) din Codul fiscal reprezintă un venit ales de către aceştia, cuprins între 35% din câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat şi echivalentul a de 5 ori acest câştig. Încadrarea în categoria persoanelor obligate să se asigure se face în funcţie de: – venitul realizat în anul precedent, rămas după scăderea din totalul veniturilor încasate a cheltuielilor efectuate în scopul realizării acestor venituri, exclusiv cheltuielile reprezentând contribuţii sociale, raportat la numărul lunilor de activitate din cursul anului, în cazul contribuabililor care desfăşoară activităţi impuse în sistem real; – venitul estimat a se realiza potrivit art. 81 alin. (1) din Codul fiscal, în cazul contribuabililor care îşi încep activitatea în cursul anului fiscal; – valoarea lunară a normelor de venit, obţinută prin raportarea normelor anuale de venit la cele 12 luni ale anului după aplicarea corecţiilor prevăzute la art. 49 din Codul fiscal, în cazul contribuabililor care desfăşoară activităţi impuse pe bază de norme de venit. Contribuabilii care desfăşoară activităţi impuse în sistem real, care în anul fiscal precedent au http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­mai­putine­taxe/

15/29

19.01.2015

Taxe PFA ­ plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

realizat venituri sub nivelul plafonului minim prevăzut de lege, nu sunt obligaţi să se asigure şi nu datorează contribuţie de asigurări sociale, pentru anul fiscal următor. Contribuţiile de asigurări sociale plătite în anul fiscal în care au fost realizate venituri sub nivelul plafonului prevăzut de lege nu se restituie, acestea fiind luate în calcul la stabilirea stagiului de cotizare şi la stabilirea punctajului pentru pensionare.

Scoala Nana 24/10/2014 at 00:22 # 

RĂSPUNDE 

mie mi se pare mult sa cotizez la pensionari fie si o luna adica 252 ron , mi­ar parea rau de luat de la gura copilui chiar 2 luni anul asta adica noiembrie plus dec 504ron cu care pot face multe ptr baietelul meude un an si 7 luni …. daca ar trebui sa fiu obligat sa dau inca un an 252 x 12 luni de CAS as consdera o bataie de joc acest PFA si ar fi o idee buna sa­l desfiintez de pe acum cand imi ies actele sa depun direct dizolvarea lui , nu vreau sa platesc pensii la niste batrani pe care sa­i intretin cu forta , in timp ce nu stiu cu ce sa­mi hranesc si sa­mi imbrac copilul desi sunt absolent de master in germanistica si nu numai …. va rog sfatui­ti­ma cum pot evita acast cosmar CAS , ma tem ca si angajarea cu sfert de norma ca fi ignorata in curand ca si dovada ca platim CAS si ca vom fi obligati toti cei cu PFA sa platim enorm ptneru ceea ce nici macar nu face fizic ca si realizari lunare / anuale …. ce cosmar care pare palnuit de gerontocrati impotriva tinerilor , fix la fel cum se intmapla cu drma asigurarlor RCA de 3 ori mai scumpe sub 30 de ani , pare­se tot o masura gerontocrta de import imusa de scumpa noastra UE

Bogdan 25/10/2014 at 22:53 # 

RĂSPUNDE 

Bună, va mulțumesc pentru informații. Doresc să colaborez cu o firmă canadiană ca redactor pentru un site, cu plata prin PayPal. Pot să o fac prin pfa și ce presupune asta în materie de chitanțe, contracte, etc? Vă mulțumesc anticipat!

Constantin 26/10/2014 at 14:59 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua, Puteti folosi PFA. Este necesar contract de prestari servicii, emitere de facturi catre clientul din Canada, cont bancar deschis de pfa si conectat la paypal. Incasarile trebuie sa fie in contul bancar al pfa. Paypal trebuie sa emita factura pentru comision catre pfa­ul dvs. Nu se emit chitante decat atunci cand incasati in numerar.

http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­mai­putine­taxe/

16/29

19.01.2015

Taxe PFA ­ plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

Theodora 26/10/2014 at 16:23 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua, As avea nevoie urgent de o informatie in legatura cu postarea de mai sus, caci as dori sa depun contestatie la decizia de impunere, si curan expira cele 30 de zile de contestatie. Este o idee buna, sau exista o alta solutie? Postarea este urmatoarea: Buna ziua, Am PFA­ul cu norma de venit cu sediul in Bacau, iar domiciliul meu este in Bucuresti. Am depus declaratiile de venit la ANAF Bucuresti, iar decizia de impunere a fost calculata in functie de norma de venit pe Bucuresti. Din ce vad mai sus, norma se calculeaza conform cu sediul PFA­ului. Ce pot face in aceasta situatie, pentru a mi se recalcula decizia de impunere? Va multumesc!

Man 26/10/2014 at 17:41 # 

RĂSPUNDE 

@theodora, exista parca un formular pentru schimbarea domiciliului fiscal.

Constantin 27/10/2014 at 17:58 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua, Puteti cere anularea declaratiei sau refacerea ei. Trebuie sa explicati ca desfasurati activitatea in Bacau si deci trebuie folosita norma de venit de acolo.

Stefan 27/10/2014 at 22:24 # 

RĂSPUNDE 

Buna seara, am o mica intrebare, ce trebuie explicata ca pentru copii mici. Teoretic vorbind detin un PFA. Plec in sistemul PFA dupa 1 an de munca in privat. Vreau sa stiu exact daca se poate calcula sau cum se calculeaza ( mai babeste sa zic asa ) taxele datorate minunatului stat in situatia in care lunar , castigul efectiv , taiat pe chitanta, este de 600 lei. Ce se intampla daca , timp de 3­4 luni castigul este de 600 lei lunar ( aici ma refer in termeni de nestiutor la suma efectiva care o tai pe chitanta ) iar, urmatoarele 2­3 luni totul este 0. .. Va multumesc in avans pentru timpul acordat.

http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­mai­putine­taxe/

17/29

19.01.2015

Taxe PFA ­ plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

Constantin 29/10/2014 at 21:16 # 

RĂSPUNDE 

Buna seara. La PFA impozitul se calculeaza (declara) anual si se plateste trimestrial. Dupa inchiderea anului fiscal se fac regularizari si in functie de venitul dvs real puteti fi in situatia de a primi bani sau de a da bani peste ce ati dat in timpul anului. Referitor la calculul pe care mi­l cereti gasiti in articolul http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­ mai­putine­taxe/ tot ce aveti nevoie pentru a calcula taxele in functie de situatia dvs.: venituri, cheltuieli, asigurat sau nu in sistemul public de pensii.

maria 30/10/2014 at 12:57  # 

RĂSPUNDE 

Buna vreau sa stiu care sunt contributiile pt un pfa daca sunt angajat in alta parte cu norma intreaga(in tara).PFA cu profil cultural .Si daca pot sa­mi deduc cheltuielile aferente(cumparare cd­ uri proprii pt publicitate,difuzare videoclipuri la televiziuni,transport,cazare,etc)Va multumesc

Dan 05/11/2014 at 10:44 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua, v­as ruga frumos sa­mi raspundeti la o intrebare. Momentan lucrez cu contract individual de munca la o firma. Mi­am facut un pfa (sistem real, neplatitor de tva ) cu caen 7112 si de la 1 ianuarie voi avea contract intre mine ca pfa si firma la care lucrez momentan. Contributiile le voi plati eu de atunci incolo ? Sa zicem ca voi primi 3000 lei pe luna, care ar fi contributiile pe care le datorez statului ? Va multumesc anticipat !

Constantin 12/11/2014 at 19:42 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua. Platile se fac trimestrial conform declaratiei de impunere emisa de ANAF. Astfel: a. Veti alege sa platiti minimul la pensie care este egal cu 252 lei pe luna – in 2014. b. Sanatate 5,5% din venitul net (venit net = incasari – cheltuieli deductibile) dar nu mai putin de 5,5% din salariul minim brut. c. Impozit 16% aplicat la ce ramane dupa ce scadeti din venitul net contributia la pensie si la sanatate.

Gabi 07/11/2014 at 14:01 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua. Sunt angajata in prezent la o firma de constructii. Contractul este pe perioada determinata pina in http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­mai­putine­taxe/

18/29

19.01.2015

Taxe PFA ­ plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

decembrie 2014. Din decembrie ma va da in somaj pina in martie, iar dim martie ma va angaja cu contract pe perioada nedeterminata. Vreau sa­mi deschid PFA ca administrator imobile. Va rog sa­mi spuneti ce contributii trebuie sa platesc ca PFA? (ce contributii trebuie sa platesc acum pina in decembrie , in perioada de somaj si in perioada de angajat). Multumesc.

Constantin 12/11/2014 at 20:03 # 

RĂSPUNDE 

Daca va deschideti PFA si venitul pe care il aveti din PFA este mai mare de 500 lei pe luna nu veti primi somaj. In rest aveti in articol tot ce trebuie sa stiti depre taxe, in toate situatiile prezentate – angajat sau somer.

dora 07/11/2014 at 17:11 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua, AM infiimtat un PFA in octombrie 2012, am colaborat cu un SRL care mi­a platit in noiembrie si decembrie cate 300 lei.Imediat, in ianuarie 2013 m­am angajat la o multinationala si nu am depus nicio declaratie la Adm. Fiscala. In ianuarie 2014 am radiat PFA. Mi s­au emis decizii de plata inclusiv CAS pe tot anul 2013 plus penalitati. Spuneti­mi, va rog mult, cum sa fac pentru a nu plati CAS de doua ori? Mentionez ca am platit deja „sume accesoriu”.

Constantin 12/11/2014 at 19:59 # 

RĂSPUNDE 

Nu aveti cum sa platiti CAS – pensie – pentru ca ați fost asigurata in sistemul public de pensie in 2013. Este o greseala a administratiei financiare. Cereti o corectare a deciziei de impunere.

Andrei 13/11/2014 at 15:08 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua, Am un prieten care ar dori sa treaca pe PFA in colaborarea cu firma la care lucreaza(incetarea contractului de munca si trecerea pe colaborare cu PFA) Suma totala pe care el o cere este 4500 ron. Care sunt taxele totale pe care el ar trebui sa le plateasca?

http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­mai­putine­taxe/

19/29

19.01.2015

Taxe PFA ­ plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

Multumesc!

Constantin 17/11/2014 at 17:46 # 

RĂSPUNDE 

Nu am informatii suficiente pentru a calcula taxele. PFA cu ce obiect de activitate? Ar putea fi incadrat la norma de venit si atunci se schimba datele problemei. Care sunt cheltuielile deductibile pe care le estimeaza? Pentru a calcula venitul net in sistem real.. Articolul pe care l­am scris enumera taxele si modul de calcul.

alin 15/11/2014 at 15:19 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua, Am un PFA in domeniul medical si as dori sa achizitionez un laptop in interesul desfasurarii activiatii. Ma puteti ajuta cu informatii despre deducerea cheltuielilor de achiztionare a acestui aparat? Se scad dintr­o data, lunar, e suma procentuala din valoarea lui pe care o pot scade? Multumesc, Cu stima

costicozma 29/11/2014 at 11:54 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua, aveti toate informatiile aici: http://gestiunepfa.ro/amortizare­mijloace­fixe­ pfa/

Elena Ignat 29/11/2014 at 20:00 # 

RĂSPUNDE 

Buna seara, Am deschis anul acesta un PFA traducator si doresc sa­l inchid . Imi puteti spune, va rog frumos care este procedura de inchidere/reziliere. Ce declaratii trebuie solicitate si completate, ptr ca am citit diverse variante: 220 sau 200 sau 070.? Ce taxe si unde ar mai fi de platit. Mentionez ca mi­am platit impozitul si ca certificatul de inregistrare mi s­a eliberat de Administratia Financiara, nu am avut de­a face cu Registrul Comertului. Ar trebui sa merg acum tot la Administrarea Financiara sa solicit incheierea/radierea pfa­ului? Multumesc si astept cu interes raspunsul dvs. Elena

http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­mai­putine­taxe/

20/29

19.01.2015

Taxe PFA ­ plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

Constantin 13/01/2015 at 22:10 # 

RĂSPUNDE 

Buna seara! Trebuie sa va adresati la Registrul Comertului din raza căruia persoana fizică autorizată isi are sediul profesional. Mergeti cu certificatul de inregistrare si cu certificatul constatator de autorizare, in original. Cereti la informare initiala cerere de radiere PFA, completati si depuneti la ghiseul de pfa­uri. Platiti taxe de aproximativ 70 lei.

dana 19/11/2014 at 10:06 # 

RĂSPUNDE 

un pfa in primul an de activitatea daca in declaratia 220 trece un venit de sub 800 lei­luna este obligat sa depuna declaratia 600?

costicozma 29/11/2014 at 11:57  # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua. Conform normelor metodologice la articolul 296/22 daca estimati un venit lunar mai mic decat 35% din venitul mediu brut pe tara (2298 lei in 2014), nu sunteti obligata sa va asigurati in sistemul public de pensii.

simonaban 20/11/2014 at 22:05 # 

RĂSPUNDE 

buna ziua,vreau sa imi deschid un pfa pentru un stand cu cosmetice si accesorii,ce timp de pfa este potrivit comertului?cel in norma de venit sau in sistem real?multumesc

costicozma 29/11/2014 at 13:16 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua! Stabiliti codul CAEN si verificati daca e pe lista de activitati taxate la norma de venit. Daca este pe lista puteti alege impozitare la norma de venit sau in sistem real, altfel ramane doar varianta cu taxare in sistem real. Daca aveti posibilitatea sa alegeti, o in functie de venitul net anual pe care­l estimati. Daca venitul net (venituri totale­cheltuieli totale) estimat este mai mic decat norma de venit alegeti taxarea in sitem real. Si invers.

Florin 24/11/2014 at 09:23 #  http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­mai­putine­taxe/

RĂSPUNDE 

21/29

19.01.2015

Taxe PFA ­ plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

Buna ziua. Am un PFA care colaboreaza cu un IFN. Din veniturile incasate saptamanal, ma aleg cu un venit brut de aprox 250 lei din care firma retine 5,5% sanatate/CASS, 10,5% CAS si 10% impozit pe venit. Este corecta calculatia IFN? Si o a doua intrebare: daca mi se retine CAS mai trebuie sa platesc cei 252 de lei? Multumesc

Constantin 17/01/2015 at 16:47  # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua. Aveti venit cu retinere la sursa. IFN­ul este obligat sa retina de la dvs aceste impozite si contributii care sunt considerate plati anticipate. Sunteti obligat ca pana la 25 Mai a anului urmator (25 Mai 2015 pentru anul 2014) sa depuneti declaratia 200 cu venitul ci cheltuielile realizate efectiv.

iconografis 28/11/2014 at 12:57  # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua! Si eu am un pfa. Am platit anul acesta 700 de lei la Pensie, restanti de anul trecut. Ii pot deconta la cheltuielile din acest an? sau cum trebuie procedat?

Constantin 17/01/2015 at 16:09 # 

RĂSPUNDE 

Da. Inregistrati chitanta in Registrul Jurnal de incasari si plati din anul 2014.

smo  10/12/2014 at 13:12 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua, Am un PFA in Romania pe traduceri (profesie liberala, sistem real). Intre timp m­am mutat in alta tara si sunt angajata cu norma intreaga in tara respectiva. As putea sa scap de vreuna dintre platile pe PFA­ul din Romania? Daca da, de care si cum? Va multumesc

Constantin 17/01/2015 at 16:52 # 

RĂSPUNDE 

Faptul ca aveti contract de munca in alta tara nu va ajuta, platiti aceleasi taxe. http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­mai­putine­taxe/

22/29

19.01.2015

Taxe PFA ­ plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

cuvintecareconteaza 10/12/2014 at 15:49 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua! Va multumim mult pentru interesul acordat fiecarei intrebari postate aici. M­ar interesa pentru doc CAEN 2642, jurnalist, cu cat ai ramane lunar dintr­un venit brut de 2700 de lei.

Constantin 17/01/2015 at 17:01 # 

RĂSPUNDE 

As vrea sa va raspund dar nu am suficiente date. Care sunt cheltuielile deductibilie pe care le faceti? Sunteti obligat la plata CAS? O modalitate de calcul pentru semestrul 1 din 2015 este : 2700 lei – cheltuieli deductibile= venit impozabil venit impozabil*5,5%= valoarea lunara a contributiei de sanatate (dar nu mai putin de 54 lei) contributia minima la pensie este de 222 lei pe luna impozit pe venit = 16%(venit impozabil­sanatate­pensie) Platile se fac trimestrial pe baza declaratiei de venit estimat.

cuvintecareconteaza 19/01/2015 at 09:56 # 

RĂSPUNDE 

Va multumesc oricum pentru raspunsul oferit. Ma ajuta sa­mi fac o idee mai clara. O zi cat mai buna!

Ani 13/12/2014 at 07:09 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua, Am un PFA in sistem real înființat la sfârșitul lunii Octombrie 2014. 1) Pana la ce suma pot sa facturez pe anul 2014 astfel încât sa nu devin anul viitor plătitor de TVA? Este corect calculul meu? 220.000 lei : 12 luni * 2 luni = 36.666 lei 2) Sa zicem ca la sfârșitul anului 2014 situația este următoarea: încasări 12.000 lei, cheltuieli diverse 2.000 lei, deci venit net impozabil 10.000 lei. La suma asta voi plăti 16% impozit pe venit 1.600 lei si 5.5% sănătate 550 lei. Am contract de munca, deci nu trebuie sa plătesc pensii. Întrebarea este: cele 2 sume (1600 si 550) reprezintă cheltuiala deductibila in anul 2015? Se trec in registrul de încasări si plăti? Sau doar contribuția la sănătate este cheltuiala deductibila? Mulțumesc frumos. http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­mai­putine­taxe/

23/29

19.01.2015

Taxe PFA ­ plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

nicoleta 14/12/2014 at 21:34 # 

RĂSPUNDE 

Buna Seara. Am închiriat un scaun de manichiura intr­un salon si mi­am înființat un pfa in sistem real. Activitatea am deschis­o pe 15.10.2014, am depus declarația 220. Nu am depus 600 si 601. Ce e de facut ? Le pot depune la anu sau trebuia sa le fi depus ? Si inafara de 220 nu am mai depus nimic. La anu ce depun ? Multumesc anticipat

cati 29/12/2014 at 14:23 # 

RĂSPUNDE 

In cazul unui PFA cu mai multe activitati care genereaza venituri din categoria „venituri comerciale” se poate compensa pierderea dintr­o activitate cu castigul dintr­o alta activitate

Constantin 13/01/2015 at 23:05 # 

RĂSPUNDE 

Nu se poate compensa. Vedeti aici va rog: http://gestiunepfa.ro/impozit­pe­venit­pfa­ cu­doua­sau­mai­multe­activitati/

Catalin 02/01/2015 at 22:55 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua…Sunt PFA si am un angajat. Pot sa trec de la sistem real la norma de venit_

Ramona 13/01/2015 at 15:30 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua. Am un PFA pe sistem de norma fixa de venit, nu platesc deloc la pensii, deoarece am si un Contract Individual de Munca pt 2 ore. Activitatea de PFA reprezinta sau nu vechime de munca ? Pt partea de stagiu de cotizare realizez ca cotizez doar la 2 h.

Constantin 13/01/2015 at 22:43 # 

RĂSPUNDE 

In cazul dvs, activitatea prestata ca PFA nu reprezinta vechime in munca, deoarece dvs cotizati la pensii doar la contractul de munca nu si la PFA.

http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­mai­putine­taxe/

24/29

19.01.2015

Taxe PFA ­ plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

Man 15/01/2015 at 10:56 # 

RĂSPUNDE 

Fiind PFA la norma de venit, trebuie sa depun la Fisc vreun formular luna aceasta? (ianuarie 2015) ?

Natasa 15/01/2015 at 16:06 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua, In cazul in care intentionez sa deschid un PFA prin care sa incasez lunar 2000 eur, ma pot incadra la norma de venit, sau trebuie sa aplic pentru sistemul real de calcul? Multumesc

Constantin 17/01/2015 at 17:18 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua. Incadrarea se face in functie de codul CAEN al activitatii dvs. Stabiliti codul si verificati listele de norme de venit sa vedeti daca se afla in aceasta categorie de impozitare. http://gestiunepfa.ro/norme­de­venit­2015/

Andrei 16/01/2015 at 00:23 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua, Doresc sa infiintez PFA norma de venit. Sunt si angajat 8h la o firma de IT. Ideea e ca doresc sa intocmesc 2 contracte cu 2 firme(diferite de cea la care lucrez), una cu sediul in Romania cealalta cu sediul in UE. Este necesar sa ma inregistrez in ROI in privinta contactului cu firma din UE? Deoarece contributiile pentru pensie sunt platite datorita statutului meu de angajat, in momentul infintarii PFA, trebuie sa fac dovada ca sunt asigurat sau cum se procedeaza pentru a nu plati de doua ori contributia pentru pensie? Va multumesc!

Man 16/01/2015 at 12:06 # 

RĂSPUNDE 

@Andrei, trebuie sa aduci o adeverinta de la firma ca esti angajat.

http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­mai­putine­taxe/

25/29

19.01.2015

Taxe PFA ­ plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

Andrei 16/01/2015 at 12:08 # 

RĂSPUNDE 

Multumesc pentru informatie.

Iacob Maria 17/01/2015 at 02:37  # 

RĂSPUNDE 

Buuna ziuz ma numesc iacob maria vam intrebat mai demult ce taxe se platesc ca pfa in domeniu cazare pensiuni.(am verificat si intu in domeniul sta de activitate) dar nu gasesc domeniul in cod caen.cum voi fi impozitata .voi deschide in 2015 pfa. Multumesc

Falata Lacramioara 17/01/2015 at 12:33 # 

RĂSPUNDE 

Buna ziua! Sunt pensionara si in prezent lucrez pe un PFA, – cod CAEN 7112, va rog sa­mi spuneti ce declaratii btrebuie sa depun si ce taxe trebuie sa platesc. Va Multumesc!

Anonim 18/01/2015 at 13:01 # 

RĂSPUNDE 

La exemplul cu norma de venit, practic care este suma care trebuie platita la stat trimestrial?

Constantin 19/01/2015 at 19:55 # 

RĂSPUNDE 

Platile, de impozit si contributii, se stabilesc de organul fiscal pe fiecare sursa de venit, prin emiterea unei decizii care vi se comunica prin posta. Daca nu a venit verificati la adm financiara!

Scrie mesajul tau aici: Introdu comentariul tău aici...

http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­mai­putine­taxe/

26/29

19.01.2015

Taxe PFA ­ plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

GHID PFA ACTUALIZAT 2015!

Află tot ce trebuie sa faci la înființarea și administrarea unei PFA­ÎI­ÎF în 2015!

Abonează­te la noutăți și descarcă materialul gratuit!

Email address:

Adresa ta de email DESCARCĂ

http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­mai­putine­taxe/

27/29

19.01.2015

Taxe PFA ­ plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

COMMENTS

POPULAR

LATEST

Constantin: Platile, de impozit si contributii, se stabilesc d...

Constantin: Asteptam publicare normelor la ordonanta de urgent...

Constantin: Buna ziua. Sunteti impozitat in sistem real. Verif...

cuvintecareconteaza: Va multumesc oricum pentru raspunsul oferit. Ma aj...

Urmareste Ghid PFA pe Facebook Ghid PFA Îmi place

75 de persoane apreciază Ghid PFA.

Plugin social Facebook

Blogroll ANAF ANPC APDRP Ministerul de Finante Registrul Comertului

http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­mai­putine­taxe/

28/29

19.01.2015

Taxe PFA ­ plateste mai putine taxe! | Ghid PFA

Parteneri

Important PFA & ÎI – INFORMAȚII CHEIE GHID PENTRU ÎNFIINȚAREA PFA & ÎI GHID PENTRU CONTABILITATEA PFA & ÎI DESPRE CONTACT

Contactează­ne! Tel: 0724 331 977 Email: [email protected] Program: L­V 9­19 Creat de Aspera Group, CUI 18787705, J39/10237/2006, Str. Birnova, Nr.1, Bl.M115, Ap.34, Sector 5, Bucuresti 051161

Ghid PFA 2012 ­ 2015

http://gestiunepfa.ro/taxe­pfa­plateste­mai­putine­taxe/

29/29